Mājās / Refrižeratoru konteineru dzelzceļa pārvadājumi

Refrižeratoru konteineru dzelzceļa pārvadājumi

Pielietošanas joma

Mūsdienu refrižeratoru konteineru tehniskie raksturlielumi ļauj uzturēt kravu temperatūru -25 līdz +25 grādu robežās pēc Celsija skalas. Šāds temperatūras diapazons ļauj pārvadāt gandrīz visu veidu kravas, kuru transportēšanai ir nepieciešams ievērot konkrētu temperatūras režīmu. Tā saucamo ''auksto kravu'' pamatnomenklatūru veido pārtikas preces. Tie ir augļi, dārzeņi, gaļas un piena produkti, saldēti pusfabrikāti, saldēta un atdzesēta gaļa, zivs un jūras produkti. Šai kategorijai ir pieskaitāmi arī medikamenti, alkoholiskie un bezalkoholiskie dzērieni, sevišķi pārvadājot kravu lielā salā vai gluži otrādi karstā vasaras tveicē. Refrižeratoru konteineros tiek pārvadāta arī vesela virkne ķīmisko vielu, kuras ir jāsargā no pārāk lielas atdzišanas vai pārkaršanas.

Refrižeratoru konteiners kalpo galvenokārt par multimodālo pārvadājumu līdzekli. Tā ir viņa pamatfunkcija. Tāpēc, tāpat kā universālie konteineri, tas ir pilnībā piemērots ne tikai jūras, bet arī dzelzceļa un autopārvadājumiem.

No vienas puses, refkonteineru dzelzceļa pārvadājumi ir gluži loģisks konteineru jūras pārvadājumu turpinājums un viens no multimodālo pārvadājumu posmiem, no otras - tos var transportēt neatkarīgi no citiem posmiem, arī neizlaižot kravu jūrā. Jebkurā gadījumā, tādu specializēto konteineru kā refkonteineri dzelzceļa pārvadājumiem salīdzinājumā ar autopārvadājumiem un universālo konteineru transportēšanu ir savas raksturīgas iezīmes.

Eiropas pieredze

Refkonteineru transportēšana pa 1435 mm dzelzceļa sliedēm, pārvadājuma laikā pieslēdzot to elektropadeves tīklam, nav īpaši izplatīta. Vismaz šobrīd. No vienas puses, konteineru vilcienu kustības ātrums un nobrauktie attālumi ir tādi, ka refkonteinerus var bez īpaša riska pārvadāt termosa režīmā. Konteinera pieslēgšana nosūtīšanas terminālā ļauj sasniegt vajadzīgo temperatūru, un to divu, maksimums triju diennakšu laikā, kad konteiners pārvietojas pa dzelzceļu, kritiskas temperatūras svārstības nenotiek. Kravas pieņemšanas terminālā konteiners no jauna tiek pieslēgts pie elektropadeves tīkla. No otras puses, vesela virkne likumdošanas normu neļauj dzelzceļa pārvadājumos ES teritorijā izmantot autonomas ierīces, kuras varētu apgādāt ar elektroenerģiju vairākus konteinerus vienlaicīgi. Viens no šādu prasību iemesliem ir nepieciešamība kopā ar šādu ierīci uzglabāt un pārvadāt arī degvielas rezerves. Neskatoties uz to, ka eksistē autonomas dīzeļģeneratoru iekārtas, kuras tiek ražotas ISO konteineru gabarītiem, drošības apsvērumu dēļ uz dzelzceļiem ES teritorijā to izmantošana nav atļauta.

Neautonomo, t.i.tādu dīzeļģeneratoru iekārtu izmantošana, kurām ir nepieciešams apkalpojošais un pavadošais personāls, ir ne mazāk problemātiska. Pirmkārt, ārkārtīgi lielie,ar darbaspēku saistītie, izdevumi ES teritorijā padara šādus pārvadājumus vienkārši nerentablus. Otrkārt, šajā gadījumā jau ir nepieciešami specializēti, ar dīzeļģeneratoru iekārtām aprīkoti, vagoni, kuros var uzturēties arī apkalpojošais personāls. Šādu vagonu 1435 mm sliežu tīklā vienkārši nav.

Cits Eiropā pieejamais refkonteineru dzelzceļa pārvadājumu veids paredz GenSetu - uzkarināmo autonomo dīzeļģeneratoru - izmantošanu. Šis universālais līdzeklis tiek izmantots gan autotransporta, gan dzelzceļa pārvadājumos. Ģeneratora jauda un degvielas rezerves ļauj šādai iekārtai nodrošināt refkonteineru ar elektropadevi vairāku dienu garumā.

Refrižeratoru konteineru pārvadājumu tehnoloģija pa 1520 mm dzelzceļa sliedēm

Pārvadājumi, kuros tiek izmantoti GenSeti, ir pilnīgi nepiemēroti valstīs ar platām sliedēm. Attālums, kas var sasniegt līdz pat vairākiem tūkstošiem kilometru, salīdzinot ar ES, zemāks dzelzceļa sastāvu pārvietošanās ātrums, padara šādus pārvadājumus gandrīz neiespējamus, gadījumā, ja konteiners netiek nodrošināts ar elektropadevi. Pārvadājumi no Baltijas jūras ostām uz Centrālās Āzijas valstīm vai no Tālajiem Austrumiem uz Krievijas centrālo daļu var ilgt divas un vairāk nedēļas. Šajā periodā uzturēt kravai nepieciešamo temperatūru bez pieslēguma elektropadeves tīklam nevarēs neviens konteiners.

Arī GenSetu izmantošanu sarežģī jau minētie attālumi - tiem ir pārāk mazas degvielas rezerves, turklāt tie ir arī viegli apzogami.

Tā būtu šī jautājuma praktiskā puse. Bet pastāv arī juridiskā. Ātrbojīgo kravu ir jātransportē kravas nosūtītāja vai saņēmēja pavadītāju uzraudzībā. Šādu prasību izvirza SMGS (Nolīgums par starptautisko dzelzceļa kravu satiksmi - normatīvs dokuments, kas regulē Nolīguma dalībvalstu dzelzceļu funkcionēšanas pamatprincipus) Pielikums Nr.4, kas kalpo par pamatojumu kravas pieņemšanai dzelzceļa pārvadājumam. Tādēļ valstīs ar 1520 mm sliedēm refrižeratoru konteineru pārvadāšanai tiek izmantotas sakabes.

Refrižeratoru sakabe

Refrižeratora sakabe sastāv no dīzeļģeneratora vagona (DĢV) un speciāli aprīkotas platformas. DĢV faktiski ir dienesta vagons, kurā atrodas dīzeļelektrostacija, kuras jauda ļauj apgādāt ar elektrību līdz pat 18 refkonteineru, un degvielas rezerves, kas garantē netraucētu elektrostacijas darbību vairāku nedēļu garumā. Puse no šī vagona ir iekārtota kā dzīvojamā telpa, kurā uzturas divu, DĢV iekārtas apkalpojošo un konteineru darbu kontrolējošo, mehāniķu brigāde.

Refkonteineru pārvadāšanai paredzētās fitinga platformas ir aprīkotas ar elektropadeves līnijām un pieslēguma ligzdām. DĢV un dažas (parasti 6 - 12 gab.) platformas tiek mehāniski un elektriski savienotas ar starpvagonu kabeļu palīdzību, veidojot vienlaidu elektrisko ķēdi. Konteineri tiek novienoti uz platformām un pievienoti elektropadeves ligzdām. Tādējādi visa maršruta reisa izpildes laikā konteiners paliek pievienots elektropadeves avotam un uztur kravai nepieciešamo temperatūru tieši tāpat, kā tas notiktu, konteineram atrodoties uz kuģa vai terminālā.

Noslēgumā

Kopumā ņemot, refkonteineru dzelzceļa pārvadājumi mūsdienās ir plaši izplatīts ātrbojīgo kravu pārvadāšanas veids. Ja 90. gados tā vēl bija diezgan eksotiska parādība, tad šobrīd šādiem mērķiem tiek izstrādātās un būvētas specializētas platformas, attīstīta infrastruktūra terminālos, ir izveidota un joprojām tiek attīstīta normatīvi tiesiskā bāze. Pateicoties šī tirgus dalībnieku gūtajai pieredzei un šo pārvadājuma veidu popularizējošajai informācijai, palielinās arī šādi pārvadājamo kravu nomenklatūra. Attīstītais dzelzceļu tīkls ļauj piegādāt refkonteinerus ļoti plašas teritorijas ietvaros - no Krievijas, aiz Polārā Loka esošajām, ostām līdz pat Afganistānai, Mongolijai vai Ķīnai, no Vladivostokas un Nahodkas līdz Brestai un Kaļiņingradai, un vajadzības gadījumā arī Rietumeiropai.

Mūsu pakalpojumi

Transportēšana

Mūsu specializācija ir ātrbojīgo kravu dzelzceļa pārvadājumi refrižeratoru konteineros, lejamo ķīmisko un pārtikas produktu transportēšana tanku konteineros, beramkravu transportēšana specializētajos bulk konteineros, konteineru pārvadājumi, negabarīta kravu un riteņu tehnikas pārvadāšana, projektu kravas.

Ekspedēšana

Mēs nodrošinām pilnīgu uzticētās kravas pavadīšanu: optimāla transporta plāna un maršruta izstrāde un realizācija, muitas un sanitāro formalitāšu izpildīšana, kravu dokumentu noformēšana, jūras krāvēju darbu organizēšana, vajadzības gadījumā organizējam kravas pagaidu nokraušanu un uzglabāšanu, apdrošināšana.

Tarifu apmaksa

Uzņēmums piedāvā dzelzceļa tarifu apmaksu kravām, kas tiek pārvadātas pa Baltijas valstu, Krievijas Federācijas, Kazahstānas, Vidusāzijas un citu NVS un Eiropas Savienības valstu teritorijām.

Konteineru vilciens

Priecājamies piedāvāt mūsu klientiem regulārā konteinervilciena pakaplojumu, kura operators mēs esam, maršrutā Ustjlugas osta - Maskava - Ustjlugas osta, ar tālāko piegādi no dzelzceļa termināla Maskavā līdz klienta durvīm un ar tukšā konteinera atgriešanu Ustjlugas ostā.

Konteineru noma

Vadošo pasaules ražotāju konteineri ļauj uzturēt jebkuru kravas pārvadāšanai vajadzīgo režīmu.

Ritošā sastāva noma

SUNGATE ritošajā sastāvā ir 300 pielāgotas platformas un 30 dīzeļģeneratoru vagoni.

Remonta bāze

Kravu saglabātību, pirmkārt, refrižeratoru kravu, transportēšanas laikā garantē aprīkojuma augstais drošums.

Specializētā ritošā sastāva noma

SUNGATE piedāvā iznomāt sakabes refkonteineru pārvadāšanai.

Likmes pieprasījums

Šajā veidlapā jānorāda informācija, kas nepieciešama pārvadājuma likmes aprēķināšanai.

Pieteikums konteinervilcienam

Šajā veidlapā jānorāda informācija, kas ir nepieciešama konteinervilciena rezervācijai.

Par uzņēmumu

SIA SUNGATE ir dibināta Rīgā 1992. gadā, un jau 20 gadus sekmīgi darbojas starptautisko transporta pakalpojumu tirgū, apvienojot jūras, dzelzceļa un sauszemes transporta iespējas, ostas krāvēju pakalpojumus un pārvadājumu dokumentu noformēšanu.

Mūsu partneri

Uzticama partnerība ir viens no SUNGATE darba pamatprincipiem. Uzņēmums sadarbojas ar nozares profesionāļiem un atzītiem līderiem.

Jaunumi

17.04.2015 TRANSRUSSIA 2015
01.12.2014 Konteinervilciens uz ''Vorsino'' terminālu!
04.04.2014 TransRussia 2014
03.06.2013 Transport & Logistic 2013